maandag 28 januari 2013

'Engelengeduld'

Zo, al een paar weken amper achter de naaimachine gezeten. Dat bevalt me uiteraard niks, dus heel af en toe tover ik hem tevoorschijn en probeer ik toch wat in elkaar te 'flansen'! Dat is alleen niet meer vaak. Wat ik wel gedaan heb, is voor een inmiddels bijna vaste klant (;)), een paar engeltjes gemaakt. Ze studeert bijna af en haar stagecollega's wil ze graag een kleinigheidje geven, dan is na een succesvolle stage een beschermengeltje natuurlijk erg leuk! Het 'prototype' heb ik ook handmatig gemaakt, maar met een gewone steek. Voor deze leek me de festonsteek ook wel erg geschikt, die had ik alleen nog nooit gebruikt. Zelfs met een filmpje op internet lukte me dat, hoe enorm eenvoudig het ook is, niet meteen vlekkeloos. Momenteel kan ik daar niet zo goed tegen, als me iets niet meteen lukt... Inmiddels lukt het me (bijna) blind en ik ben dan ook erg blij met het resultaat!

Verder neemt de nesteldrang ernstig toe en is de administratie weg, ruikt het hele huis naar schoonmaakazijn (gadver, maar het werkt fantastisch) en is er geloof ik geen enkele ruimte meer in en rondom huis die niet is opgeruimd. Dat voelt echt heerlijk! Voor het bekken en buik is het niet ideaal, die opruim- en schoonmaakwoede, ik doe het dan ook lekker rustig aan. 

Een weekje vol 'geduld-op-de-proef-stelling' dus. Festonsteek. Niet alles tegelijk en meteen kunnen. En laten we vooral mijn wederhelft niet vergeten, die dit allemaal rustig aankijkt en af en toe moet lijden onder mijn hormonen.. (Daar had ik de vorige keer dus niet zo veel last van, wel fijn dat ik het nu zelf in de gaten heb... #schouderklopje.. ;)). 

Aangezien ik geen leuke wagenspanner op het net kan vinden, ga ik die toch ook maar zelf maken. Mijn project voor de komende weken!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers