vrijdag 7 februari 2014

Ratjetoe

Gezien de drukte de komende weken, nu maar even tijd gemaakt voor een nieuw stukje tekst! Vanwege deze drukte zit ik dit weekend ook echt alleen maar te naaien en te schilderen, even alles 'afwerken'. Dat klinkt ongezelliger dan dat ik het bedoel.. ;)

Onlangs hebben we 'afscheid genomen' van onze keukentjes. We waren altijd erg trots op het resultaat, maar wat was het arbeidsintensief! Het vervelende was ook dat ze in de woonkamer geschilderd moesten worden, omdat het in 'de sjop' te stoffig was door het zagen en het schuren. Niet echt een eye-catcher, maar dat hoef ik vast niet uit te leggen.. (eenmaal klaar wel overigens...)

We hebben het nu vooral druk met kussens, schortjes en stoeltjes. Dat zijn voor pasgeboren baby's en jarige kindjes echt de meest gevraagde cadeaus. Gelukkig zijn deze spullen allemaal goed (en leuk om) te maken en kan ik mijn creativiteit daar prima in kwijt! 

Verder ben ik bezig met de eerste verjaardag (ja echt, over drie weken wordt onze baby al een jaar!) van Giep. Op Pinterest zie ik zoveel leuke dingen! Uitnodigingen, traktaties, versieringen, taarten en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan. Ik zie het al helemaal voor me. Maar daar ga ik echt de mist in, ook al kan ik van alles zelf. Net als met 'de vastelaovend', plannen genoeg, maar waarschijnlijk zit ik aan de vooravond nog met een (oude, achter in de kast gevonden) lap stof en probeer ik daar dan met man en macht nog wat van te maken. Dat gaat met de verjaardag vast ook weer gebeuren. Toch op het laatste moment weer saaie, kant en klare uitnodigingen. Versiering van de Hema (begrijp me niet verkeerd, ik ben DOL op de Hema) en traktaties? 'Neem maar snel een zakje chips mee', hoor ik mezelf zeggen. Gelukkig hebben we de taart besteld.. ;)

Er zijn van die mensen die ideeën hebben en daar dan ook echt wat mee doen. Zoals het te leuke High Teeth. Nu vind ik het idee alleen al fantastisch (daar zou ik dan ook echt niet opkomen), maar de uitwerking ervan is echt de moeite van het kijken waard. Leuke site, leuke (gratis) downloads en als je er echt werk van wilt maken kun je zelfs spulletjes kopen. (Ik  moet eerlijk zeggen, tanden zijn bij mij een gevoelig onderwerp, Madelief was 14 maanden toen ze haar eerste tand kreeg en die heb ik er werkelijk uitgekeken. Zoonlief doet dat sneller, die krijgt de ene na de andere, beter voor mijn gemoedstoestand, geen visioenen van tandeloze kroost...).

Een ratjetoe deze keer, met als afsluiter een foto van ons pronkstuk.. ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Volgers